skip to content

Pliki cookies na stronach UE

Używamy plików cookies, aby zapewnić łatwe korzystanie z naszej strony. Jeśli nie zmienisz ustawień przeglądarki, pliki cookies będą przechowywane na Twoim komputerze. W dowolnej chwili możesz również zmienić ustawienia przeglądarki.

Dalej
 
 
 

Projekt sprawozdania komisji śledczej ds. pomiarów emisji w sektorze motoryzacyjnym.

12-01-2017

Dziś parlamentarna komisja śledcza ds. pomiarów emisji w sektorze motoryzacyjnym (EMIS) omawiała projekt sprawozdania, w którym przedstawia dowody na zaniechania organów kontrolnych w państwach członkowskich UE w kwestii emisji spalin samochodowych.

Projekt tekstu jest wynikiem 10 miesięcy intensywnej pracy, rekonstruowania wydarzeń i zbierania dowodów, w szczególności na temat roli Komisji Europejskiej i państw członkowskich przed i po skandalu związanym z fałszowaniem danych dotyczących emisji spalin samochodowych. Koncentruje się on na rozbieżnościach pomiędzy emisjami NOx w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi osiąganymi w laboratorium i na drodze oraz na procesie dostosowywania testów emisji do rzeczywistych warunków.

Raport przedstawia również dowody na temat możliwości wykorzystania niedozwolonych urządzeń i identyfikuje luki w systemie homologacji samochodowej UE oraz braki w egzekwowaniu w państwach członkowskich unijnych przepisów dotyczących emisji spalin.

W styczniu komisja EMIS zaplanowała jeszcze cztery wysłuchania: ministrów odpowiedzialnych za homologację samochodową we Włoszech i na Słowacji oraz przedstawicieli producentów samochodowych Audi i Opel.

Aktualnie posłowie mogą zgłaszać poprawki do projektu sprawozdania, które komisja EMIS planuje głosować 28 lutego. Ostateczna debata i głosowanie planowane jest w trakcie kwietniowego posiedzenia plenarnego Parlamentu Europejskiego.

Treść projektu sprawozdania komisji EMIS.Więcej informacji [EN] na temat prac komisji EMIS.